Hieronder vind je in willekeurige volgorde al de bronnen die wij hebben gebruikt binnen ons innovatieproject
Boeken
- Vanderheyden, T. (2013). Grote kunst voor kleine kenners. Gent: Borgerhoff en Lamberigts
- Van der Lei, R. & Haverkort, F. & Noordam, L. (2004). Muziek Meester. Utrecht: ThiemeMeulenhoff
- Van de Lei, R. & Haverkort, F. & Noordam, L. (2007). Eigen-wijs. Utrecht: Hoonte Bosch & Keuning
- Heylen, L. & Maes, J. & Van Gucht, I. (2013). Talenten in mijn klas . Averbode: CEGO Publishers
- Chr. Bartelsman, J. (1986). Drama en pedagogie. leiden :Martinus Nijhoff
- Den Tandt, J. De onbewuste kindertaal . Brugge: die Keure
- Ghijs, I. (1999). Kunst(en) op school. Brugge: die Keure
- Worrall, P. & Mathieson, K. (2003). Art through it . Ireland: belair – Folens
- Leicher, B. (1998). In één adem – Muzische vorming voor de basisschool. Oostmalle: De Sikkel N.V.
- Dekeyzer, B. (2010). Education through art – Kunst- en cultuureducatie als motor van leren . Antwerpen – Appeldoorn: Garant
- Serdijn, D. (2003). Samen kunst kijken . Utrecht :Het Spectrum B.V.
- Dierckx , G. & Vandenbulcke, E. (2003). Buiten de lijnen . Sint-Niklaas: RASA
- Dierckx , G. & Vandenbulcke, E. (2003). Traag kijken . Sint-Niklaas: RASA
- Crul, K. (2013). Zeppelin – Didactiek voor muzische vorming. Kalmthout: Pelckmans
- Bjorkvold, J.-R. (1992). De muzische mens. Rotterdam: AD.Donker
- Leicher, B. . Muzignaal bronnenboek voor muzische vorming 6A. Mechelen: Plantyn
- Dewolf, L. (2011). Ik kies voor mijn talent . Schiedam: Lannoo nv en Scriptum
- lager onderwijs , Studenten (2015). Muzische projecten – Kinderen van de muzen . Mechelen: Thomas More
- Frederickx, L. & Smolderen, V. & Van Oeteren , H. & Van Den Eynde , T. (2015). Kinderen van de muzen – moduleboek. Mechelen: Thomas More
- idee in muziek. Nederland :Uitgeverij Muusses
- Ransbeeck, A.V. (1996). Muzische vorming – Gids voor het basisonderwijs. Diegem:Kluwer Editorial
- Frederickx, L. & Smolderen, V. & Van Oeteren , H. & Van Den Eynde , T. (2015). BVK1 – Begeleiden van kinderen 1. Mechelen: Thomas More
- Schasfoort, B. (1999). Beeldonderwijs en didactiek. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff
Handleidingen
- Leicher, B. & Coeck, J. & Naulaerts, L. & Van Stappen, L. .Muzignaal. Mechelen: Plantyn
- Leicher, B. . Muzignaal bronnenboek voor muzische vorming 6A. Mechelen: Plantyn
- Knoef, G. & Huiberts, T. Moet je doen: Dans. Amsterdam:Meulenhoff Educatief
- Loobuyck, R. & Vereecke, K. (1997). Pluk een lied – eerste graad . Antwerpen :Standaard Uitgeverij
- Crul, K. & Sercu, J. & Vantournhout, J. (2009). Mikado 2 – Muzische vorming . Kapellen: Pelckmans
- Crul, K. & Sercu, J. & Vantournhout, J. (2009). Mikado 3 – 6 Muzische vorming . Kapellen: Pelckmans
- verbeeldingsfiche 21: Ik maak een muziekpartituur
- verbeeldingsfiche 20: Ik maak een verhaal met geluiden
- Verbeeldingsfiche 18: Ik druk met woorden en letters
- Verbeeldingsfiche 17: Ik vertel
- Verbeeldingsfiche 16: Ik schrijf een verhaal
- verbeeldingsfiche 11: Ik speel zonder woorden
- Verbeeldingsfiche 8: Ik maak een vrije dans
- Verbeeldingsfiche 7: Ik maak een dans
- Verbeeldingsfiche 6: Ik maak een danspartituur
- Verbeeldingsfiche 1: Ik maak een collage
Websites
- http://www.kbs-frb.be/otheractivity.aspx?id=193914&langtype=2067
- http://go4talent.be/nuttige-links/
- http://www.speelsekunst.nl/motiverende-spreuken/
- https://accentoptalent.wordpress.com/accent-op-talent/
- https://wordpress.com/
- https://nl.pinterest.com/koencrul/muzische-vorming/
- http://www.rasa.be/indexdesktop.html
- http://www.beleven.org/verhalen/top100/
- https://www.pinterest.com/search/pins/?q=peter%20en%20de%20wolf
- https://www.pinterest.com/search/pins/?q=pierre%20et%20le%20loup
- http://www.maldegem.be/denhoogenpad/140530_lesmap-pjotr-wolfski.pdf
- https://goedgesprookjes.files.wordpress.com/2014/03/peter-en-de-wolf-tekst-tekening.pdf
- http://www.jufjannie.nl/2014/04/18/peter-en-de-wolf/ app
- http://kunstbalie.nl/
- http://followamuse.nl/producten/peter-en-de-wolf/ app
- https://www.pinterest.com/favyts/muzo-peter-en-de-wolf
- file:///C:/Users/Lukas/Downloads/Handleiding_Kinderkwaliteitenspel.pdf
- https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxrdHpvcmd0ZWFtfGd4OjRlZDJmNjg2NmFjN2JiODY
- http://www.lerendoorwaarderen.nl/?p=431
- http://www.flipsnack.com/
Artikels
- http://www.klasse.be/archief/ze-zitten-niet-op-de-trein/
- https://cygnus.cc.kuleuven.be/bbcswebdav/pid-14780289-dt-content-rid-36732150_2/courses/B-TM-YV5501-1415/Knack17122014_InterviewPanamarenko.pdf
- Boeckx, V. & Bondue, Y. & Cavens, T. & Claes, K. & Geets, E. & Nys, K. et al (1966). Jabbertalk – Zonnestraal (21.01.2011), pp. 14-15.
- Boeckx, V. & Bondue, Y. & Cavens, T. & Claes, K. & Geets, E. & Nys, K. et al (1966). Mmm, lekkere kleuren – Zonnestraal (24.09.2010), pp. 4 – 21
- Geets, E. (1966). Op stap in een schilderij – Zonnestraal (19.03.2010), pp. 3 – 24
- Geets, E., Simkens, T., & Vuerinckx, k. (1966). Daar zit muziek in! Zonnestraal, (10.02.2012), pp. 9 – 23.
- Geets, E., Simkens, T., & Vuerinckx, k. (1966). Peter en de wolf. Zonnestraal, (27.04.2012) pp. 1 – 24.
- Jan, L. (1966). Vreemd, die zoo (samen spelen). Zonnestraal, (18.06.2012) pp. 18.
- Geets, E., Simkens, T., & Vuerinckx, k. (1966). Maak een kroon of hoed! En speel toneel! . Zonnekind, (06.02.2009) pp. 2 – 3 .
- Geets, E., Simkens, T., & Vuerinckx, k. (1966). Beestige kunst. Zonneland, (27.04.2012) pp. 1 – 32 .
- Jan, T. (1966). Een koffer vol talenten . Zonneland, (02.09.2011) pp. 11 – 22.
- De Bock, M., De Graeve, M., De Pessemier, J., Laisnez, S., Mattelaer, F., & Morard, Y (1966). Tout en musique! – Déclic (11.2009), pp. 3 – 5
- Eerden, H.V., (1953) liedbijlage: dieren . De Pyramide , 1 (01.2014), pp. 17-24.
- Kratsborn, S. (1953). Bespreking – Peter en de wolf. De Pyramide , 3 (05.2015), p. 14.
- Speth, M. (1953). Muziek in beweging . De Pyramide , 3 (05.2013), pp. 4-8.
- Scholten, M. (1953). Muzieksoftware in de praktijk . De Pyramide , 3 (05.2013), pp. 9-11.
- Smits, M. (1953). Op wieltjes en standaards – Hoe pas je muziekinstrumenten aan? . De Pyramide , 2 (03.2014), pp. 7-11.
- Wouters, E. (1953). Muziekles met beeldende vorming . De Pyramide , 3 (05.2015), pp. 4-6.
Filmpjes
- http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity?language=nl
- http://www.youtube.com/watch?v=IU3V6zNER4g
- http://www.youtube.com/watch?v=phQZ5J-lhTQ&feature=share
- https://www.youtube.com/watch?v=EulWNzgk62o
- https://www.youtube.com/watch?v=4RePOlD0EcY
- https://www.youtube.com/watch?v=Y0fxAXN1QaM
- https://www.youtube.com/watch?v=XXD76CSpfc0
- https://www.youtube.com/watch?v=SPM-c85QZ-c
Bibliografische referentie: http://sciere.be/apa/index.php